Nespresso lanserer "gourmetkaffe"

Publisert: 14. desember 2016 kl 16.10
Oppdatert: 14. desember 2016 kl 16.10
Nespresso ønsker å løfte kaffen til en minneverdig avslutning av et måltid på bedre restauranter. Derfor lanserer de nå to svært eksklusive kaffevarianter, spesielt for Michelin-restauranter. I Norge skal kaffen også være tilgjengelig for Bocuse d’OrAkademiets medlemmer. I første omgang vil anerkjente Feinschmecker i Oslo,
Saken fortsetter under annonsen
Bekkjarvik Gjestgiveri og Sven Erik Renaas restauranter i Stavanger servere den nye «gourmetkaffen». De nye kaffevariantene, Exclusive Selection, tilbys kun utvalgte Michelin-restauranter i enkelte europeiske land. I Norge har Nespresso valgt å la kokker som har deltatt i Bocuse d’Or tilby den eksklusive kaffen. Hensikten er å gjøre restaurantopplevelsen fullkommen, ved å avslutte måltidet med utsøkt kaffe. Exclusive Selection består av to unike kaffevarianter, fra Tanzania og Nepal, h.h.v. Exclusive Selection Nepal Lamjung
Saken fortsetter under annonsen
og Exclusive Selection Kilimanjaro Peaberry. Bakgrunnen for denne lanseringen er at Nespresso ønsker å styrke sine relasjoner til fine dining. Noen av de beste kokkene i verden har gitt tilbakemelding om at de ønsker å differensiere seg i enda større grad innen kaffe, og at opplevelsen for kunden skal være unik og eksklusiv. Hele én av fire Michelin-restauranter i verden serverer kaffe fra Nespresso. Flere høyprofilerte kokker i Norge og internasjonalt samarbeider med selskapet, og nylig møttes 14 stjernekokker for å diskutere kaffens rolle og hvordan den på ulike måter kan skape det fullkomne avslutningsmomentet på måltidet. Fine dining er et strategisk viktig marked for Nespresso. De har også et eget samarbeid med kokker og sommelierer gjennom Nespresso Chef Academy. - Kokkesamarbeidet er avgjørende for å sikre høy kvalitet og utvikling av innovative løsninger, som møter forbrukernes høye krav. Kokkene velger vår kaffe fordi det gjør det enklere å skape den gode kaffeopplevelsen for gjestene hver eneste gang, sier Anette Langseth, commercial manager B2B i
Saken fortsetter under annonsen
Nespresso Norge. Bilde: Både Lars Erik Underthuns (t.v.) Feinschmecker og Sven Erik Renaas restauranter skal serverere Nespressos nye Exclusive Selection. Foto: Katrine Lunke/APELANDLes hele artikkelen i HRR nr.8