Reiseliv 2011 satser sterkere på b2b

Publisert: 7. desember 2010 kl 14.41
Oppdatert: 7. desember 2010 kl 14.41
Reiseliv 2011, som går i dagene 13. til 16. januar, satser stadig sterkere på B2B-markedet, med skreddersydde aktiviteter. Blant disse er en egen Meetings & Events-paviljong. – Reiselivs B2B dager er ikke minst viktig for hotell- og restaurantnæringen, sier Reiseliv 2011-sjef, Torill Engelberg, hos Norges Varemesse. - Reiseliv i januar iår var en suksess med 10 prosent økning i publikumsbesøket.   Interessante tall fra Reiseliv 2010 forteller at 51 prosent av businessbesøkene var fra bransjer utenfor reiselivsnæringen. En viktig og interessant utvikling. Reiselivsindustrien har så uendelig mye å tilby absolutt alle bransjer og næringer, hva gjelder møter, events, kick-off, kurs og konferanser. Stadig flere av de som kjøper møter, konferanse- og eventprodukter kommer til Reiseliv for å orientere seg og vurdere samarbeidspartnere, påpeker Torill Engelberg.  - Møteindustrien i Norge omsetter for rundt NOK 100 milliarder årlig. 50 prosent av omsetningen er nettopp møter, events og forretningsreiser. Men, dette faktum til tross, har møteindustrien levd i skyggen. Skal Norge henge med internasjonalt må vi øke fokuset og det gjør vi nå med denne satsingen på Reiseliv 2011, sier Christian Middelthon i MeetingConsult. I Meetings & Events-paviljongen vil du finne virksomheter som blant andre Visit Oslo Kongress, Bergen Reiselivslag Convention, Quality Hotels og den meritterte eventprodusenten Just Cruzin Production. Det blir også et eget forum for dialog i paviljongen.  - Reiseliv på Lillestrøm, samler hundrevis av reise- og opplevelsesleverandører under ett tak. Dette gir deg som utstiller en unik mulighet til å møte ditt hjemmemarked ”live” både B2B og B2C. Som besøkende gir det deg en unik mulighet til å treffe bransjefolk fra hele verden, finne nye samarbeidspartnere og holde deg oppdatert på nasjonale og internasjonale trender, avslutter Torill Engelberg.
Saken fortsetter under annonsen