Annonse
Norgessjef i Just Eat, Carsten Boldt. Foto: Just Eat

Just Eat lanserer takeaway til bedriftsmarkedet

Et stort utvalg av mat til de ansatte, full kostnadskontroll, og lettvint administrasjon. Det er hva Just Eat lover å levere bedriftskunder som tar i bruk Takeaway Pay.

Ifølge NHO var beregnet verdi på kantinemarkedet i Norge i 2016 på 9,5 milliarder kroner. Jusy Eat mener Takeaway Pay innebærer en stor omlegging av logikken i kantinemarkedet.

– Dette er en ny måte å tenke kantine på. Når rykende fersk mat kan leveres på den faste arbeidsplassen eller på hjemmekontoret, får virksomhetene en fleksibilitet de hittil har manglet. I tillegg holdes kostnadene nede ved at de kun betaler for mat som faktisk blir bestilt. Det gir ingen mening å finansiere et daglig kantinetilbud når de ansatte er på reise, hjemme eller på oppdrag som forhindrer dem fra å spise på jobben, sier norgessjef Carsten Boldt i Just Eat i en pressemelding.

Foto: Just Eat

Den ansatte bruker Just Eat-appen til å bestille den maten han eller hun vil ha, og enten plukker den opp i den lokale restauranten eller får den levert på døra. Arbeidsgiver godtgjør på sin side den ansatte på daglig eller månedlig basis, og har samtidig full kontroll gjennom en løpende oversikt og en månedlig faktura.

Digitalisering av bransjen

Serveringsbransjen er i omveltning. Digitaliseringen av bransjen, med tilgjengeliggjøring, takeaway og utkjøring som nøkkelkomponenter, utvider serveringsstedenes rekkevidde. Tilgang til nye markedsdata gjør serveringsstedene i stand til å forstå kundene og planlegge menyen bedre enn før. Og sultne kunder bærer til enhver tid med seg «alle verdens menyer» i sin egen lomme.

Når turen nå kommer til markedet for kantiner og personalrestauranter, er det en naturlig forlengelse av en gjennomgripende prosess.

– Dette markedet er overmodent for modernisering. Nå effektiviserer vi lunsjmåltidet, noe både virksomhetene, de ansatte og miljøet nyter godt av, sier Boldt.

Annonse
Annonse
Annonse