Airbnb kunngjør nå den største omleggingen i selskapets ti-årige historie. De inkluderer nå boutique-hoteller, luksuseiendommer og pakketurer i sitt tilbud. Airbnbs CEO, Brian Chesky, sa på en pressekonferanse i San Francisco torsdag, at målet er å gjøre Airbnb interessant for forretningsreisende og kunder som bruker mye penger på feriereiser, ikke bare de som ønsker rimeligere alternativer til hoteller.
For å tiltrekke seg de som er på jakt etter kvalitetsreiser og som til nå har avfeid Airbnb, blir det nå introdusert to nye luksusvaremerker: Airbnb Plus og Beyond by Airbnb.
Airbnb foretar også den største oppdateringen av app'en og nettsiden på mange år, noe som skal gjøre det lettere å finne passende tilbud. Det gjør også at Airbnb beveger seg inn på forretningsområdet til OTA'ene som Expedia og Booking.com, og vil ganske sikkert operere med lavere provisjoner fra hotellene.