Annonse
Michael Heldre (t.v.) får nå ansvar for forretningsutvikling og franchise i Classic Norway Hotels, med Stephen Meinich-Bache, adm. dir. i Classic Norway.

Classic Norway jakter på flere hoteller

- Vi ser for oss flere modeller når det gjelder videre vekst. Det kan være rene oppkjøp, ved å inngå franchiseavtaler, eller ved at vi går inn med en eierandel i eksisterende driftsselskap og bidrar med kapital til å utvikle gode og håndplukkede produkter videre, sier Michael Heldre, som nå får ansvar for forretningsutvikling og franchise i Classic Norway Hotels. Heldre var i fem år norgessjef for Booking.com og kjenner den norske hotell- og restaurantbransjen bedre enn de fleste. Han overtar nå ansvaret for å analysere om noen av hotellene som har tatt kontakt med selskapet, får plass under Classic Norway Hotels-fanen. Han får også ansvar for kontakten med hotelleiere som ønsker dialog om oppkjøp, samarbeid eller franchiseavtaler.

- Målet er å vokse videre, men ikke for enhver pris. Vi har ekspandert jevnt og trutt også gjennom pandemien, og vi har et ønske om å bli både større, sterkere og bedre i tiden som kommer. Dette skal skje ved hjelp av de 21 hotell- og rorbuanleggene vi har i dag, og ved å utvide porteføljen med enda flere, sier administrerende direktør Stephen Meinich-Bache i Classic Norway Hotels.

Nytt regionkontor i Oslo

- Vi mener at tiden er inne til å trappe opp aktiviteten og å fortsette utvidelsen av Classic Norway Hotels. Som et ledd i denne prosessen har vi åpnet et nytt regionkontor i Oslo sentrum og fått en rekke nye dyktige medarbeidere på laget. I tillegg fortsetter vi satsingen på å gi unge reiselivsmedarbeidere en gyllen anledning gjennom Classic Norway Hotels’ traineeprogram. Her knytter vi til oss unge og dyktige personer som har utdannelse fra hotell- og restaurantfag, men som mangler nødvendig praksis, og denne skal de få hos oss, sier Meinich-Bache.

- Nå ser jeg frem til å reise rundt i Norge og besøke hotelleiere og -ledere som kan være med på å utvikle reiselivseventyret videre. Vi ser etter de unike stedene som med sin historie, natur, kultur og ekte opplevelser alltid gir gjestene det lille ekstra, sier Michael Heldre.

- I dag har vi hoteller fra Fevik ved Grimstad i syd til Lofoten i nord. Vi ser etter hoteller som kan være med på å gjøre hotellkartet vårt komplett. Vi ser for oss å utvide med 2-3 hoteller i året, med beliggenhet både i byer og i naturnære omgivelser, sier Stephen Meinich-Bache og avslutter:

- Vi ønsker oss flere byhoteller, som er av den typen vi har ved Hotell Molde Fjordstuer i dag. Der kvalitet står i høysetet og den personlige vertskapsrollen sørger for å gi gjestene meget god valuta for pengene. Og vi gleder oss til å utvide Classic Norway Hotels i en ny og spennende periode for norsk og internasjonalt reiseliv.

Annonse
Annonse
Annonse