Hotell

Classic Norway Hotels satser for flere utenlandske gjester

Classic Norway Hotels posisjonerer seg for å få flere utenlandske gjester.

Publisert Sist oppdatert

- Classic Norway Hotels skal vise frem noe av det vakreste Norge kan by på til et nytt internasjonalt publikum. Vi ser at det er et stort internasjonalt marked som venter på å oppleve en bit av Norge, sier administrerende direktør Stephen Meinich-Bache og fortsetter:

- Norge har et enormt, men foreløpig uutnyttet potensiale mot det internasjonale markedet og vi har derfor blitt en del av nettverket Global Alliance of Private Hotels (GAPH).

Det europeiske samarbeidet GAPH, startet allerede på slutten 1990-tallet da Ring Hotels, Tyskland etablerte «Partner Hotels Europa». Etterhvert ble både den svenske kjeden Petit Hotel, italienske Charme & Relax, Danske Kroer (som senere ble Small Danish Hotels), Østerrikes Naturidyll-hoteller og Schick-hoteller i Wien medlemmer.

Frankrikes Charme & Caractere ble invitert med i 2017 og alliansen endret navn til GAPH (Global Alliance of Private Hotels). Senere ble også Golden Chain Australia og Asure Accommodations i New Zealand medlemmer.

I 2021 ble Classic Norway Hotels i Norge inkludert i den eksklusive gruppen og dermed kan internasjonale gjester enkelt finne enestående hoteller som fremhever det beste av hvert enkelt land og hotell som formidler både regionens særegne historie og karakter.

Størst i verden

Classic Norway Hotels er dermed en del av det unike hotellnettverket som har i overkant av 700 hoteller i mer enn 80 land. Nettverket er et av de største i sitt slag i verden.

På grunn av pandemien har ikke Classic Norway Hotels fått møte sine internasjonale samarbeidspartnere før denne høsten, men i slutten av august fikk de endelig anledningen til å være vertskap da internasjonale hotellkolleger besøkte ærverdige Refsnes Gods utenfor Moss.

I tillegg til at alle ledere fra hele Europa deltok i markedsmøtet, hadde Tony Smith, Golden Chain Australia, tatt hele den lange turen fra Sydney for å delta på hotelltoppmøtet.

Her fikk de oppleve vakre Refsnes Gods, som i 250 år satt har gjestfrihet på kartet. Den praktfulle utsikten utover Oslofjorden, i kombinasjon med vertskap på høyt nivå, har gjennom generasjoner ført til at Refsnes Gods har lokket til seg gjester fra hele verden. Hotellet har blant annet 400 originale kunstverk av store kunstnere som Edward Munch, Peder Balke og Hans Gude, Restaurant Munch og en vinkjeller med nærmere 5.000 vin flasker fra hele verden.

Øker synligheten

GAPH består av flere eksklusive hotellkjeder som har som felles mål å synliggjøre de unike hotellene i et større marked og på denne måten gi gjestene mulighet til å finne og reservere opphold og opplevelser på små privateide hoteller, på tvers av landegrensene. Samtidig skal alle nettverkene i alliansen beholde og styrke sin egen merkevare. Felles for disse er at hotellene tilbyr gjestene sjarmerende og unik innkvartering og en genuin kulinarisk opplevelse i de ulike landene.

- Vi i Classic Norway Hotels har bidratt med vår kunnskap og erfaring, og samtidig har vi har fått benytte de internasjonale hotellenes ressurser, fortsetter Stephen Meinich-Bache.

Tall fra før pandemien viser at Classic Norway Hotels, med sine 22 hoteller rundt om i landet, solgte mer enn to av tre gjestedøgn til norske gjester.

Etter to rekordår med nesten bare norske gjester, har det internasjonale markedet igjen kastet sine øyne på Norge og utsiktene til en travel høst er i sikte.

2023 kan bli enda et rekordår for hotellkjeden, takket være stor etterspørsel både fra norske og utenlandske gjester.

Classic Norway Hotels har utvidet hotellportefølje år for år og gjennom GAPH-samarbeidet vil det nå være mulig å søke og reservere i overkant av 700 hoteller på nettverkets webside.

Powered by Labrador CMS