Hotell

Kristine Tonning har vært GM på hotellet i Nydalen i ti år, i de siste årene har hun også vært sjef for Radisson Blu Park Hotel på Fornebu.

20 år i ny bydel i sterk vekst

Radisson Blu Hotel Nydalen i Oslo er rukket å bli 20 år.

Publisert Sist oppdatert

­Hotellet var en av de første bedriftene som etablerte seg i området, det var allerede før T-banen kom. I dag er Nydalen en levende bydel, fremdeles er i sterk utvikling, med en blanding av næringsliv, studenter og boliger. Midt i det hele ligger hotellet med 185 rom.

– Siden hotellet først åpnet dørene i 2003, har Nydalen-området gjennomgått en betydelig utvikling, som har tatt sikte på å gjøre området mer attraktivt for både næringslivet og beboere. Det har ført til en rekke endringer som har forvandlet Nydalen til en livlig og pulserende del av byen. Dette betyr enormt for hotellet, da det i dag er mer enn 30.000 mennesker som jobber, bor og studerer her. Behovet for overnatting øker og vi har mange stamgjester og firmaer i området som booker møterom eller forskjellige arrangementer, sier hotellets direktør, Kristine Tonning.

Nylig ble hotellets 20 års jubileum feiret med kunder og ansatte, fra venstre: Suzanne Hansen (Rooms Division Manager), Emilie Lindstadhagen (Front Office Manager) og Vaiva Sirvinskaite (Housekeeping Manager).

Kristine Tonning har vært GM på hotellet i Nydalen i ti år, i de siste årene har hun også vært sjef for Radisson Blu Park Hotel på Fornebu.

– Jeg er på Fornebu minst to dager i uken, de andre dagene på Nydalen. Hvis det er noe spesielt som skjer, tilpasser jeg meg til det. Det fungerer veldig greit, de to hotellene jobber tett sammen og avdelingslederne kan trekke på kunnskap og erfaring hos hverandre.

Hotellet eies av Avantor AS, som også har stått for det meste av utviklingen i Nydalen. Nå er det snart klart for åpning av det spektakulære Vertikalbygget på 18 etasjer, som er en attraksjon i seg selv.

– Det bygges fortsatt mye nytt her i Nydalen, både næringsbygg og boliger. Hver måned flytter nye bedrifter til området, sier Kristine Tonning.

Radisson Blu Hotel Nydalen ligger midt i en Oslobydel som fortsatt er i sterk vekst.

Hvem er gjestene?

– Mandag til torsdag har vi hovedsakelig businessgjester og mange av kundene våre er bedrifter i området. I helgene er vi et populært hotell for ferie- og fritidssegmentet. Nydalen blir mer og mer sentrumsnært og mange gjester foretrekker å bo i litt landlige omgivelser. Vi har mange gjester som kommer for å gå på konserter og andre arrangementer i helgene, og også for å besøke slekt og venner, som bor i området. Det er tydelig at Oslo er blitt en mer attraktiv by å besøke, også for internasjonale gjester.

Vi er bare ett T-banestopp fra Ullevaal Stadion og har mange gjester i forbindelse med fotballkamper som arrangeres der. I min tid har vi hatt over 25 utenlandske landslag boende hos oss. En landskamp kan involvere mange rom, selv om det til enhver tid kun er 11 spillere på banen.

Hvordan ser innbookingen ut fremover?

– Bookingen ser bra ut. Vi ser heldigvis også en positiv trend i kurs- og konferansemarkedet, hotellet har 11 møterom i ulike størrelser, som ofte benyttes av bedrifter og andre i og rundt Nydalen. Maksimal møtekapasitet er 180 personer. Nå har vi også endel julelunsjer og -middager innbooket, dette markedet ser ut til å være på nivå med i fjor. Men det er mye som skjer rundt oss i verden som kan påvirke bookingmønsteret, derfor er det viktig å være fleksibel og kunne håndtere svingninger i markedet.

Hvordan er det å få tak i de medarbeiderne dere trenger?

– Det kan være utfordrende å få tak i kvalifisert arbeidskraft i bransjen, men vi har heldigvis mange flinke og flotte medarbeidere som har jobbet hos oss lenge. Vi har stort fokus på arbeidsmiljøet og jobber for at medarbeiderne skal trives. Vi ser også at mange gjerne vil jobbe i Radisson, siden vi er en internasjonal hotellkjede med mange muligheter i ulike land.

Powered by Labrador CMS