Hotell

Airbnb solgte nesten 400 millioner overnattinger i 2022

Airbnb økte inntektene med 40 % fra 2021 til 2022 og solgte 393,7 millioner overnattinger og opplevelser i 2022, en økning på 31 % fra året før.

Publisert Sist oppdatert

Brutto bestillingsverdi utgjorde 63 milliarder dollar (NOK 663 mrd.), et hopp på 31 % fra år til år, ifølge analyseselskapet Casinos En Ligne.

• 2022-inntektene økte med 40 %, til 8,4 milliarder dollar (NOK 88 mrd.)

• Brutto bestillingsverdi økte til 63,2 milliarder dollar (NOK 663 mrd.), en økning på 35 %

• 393,7 millioner netter og opplevelser booket i 2022, en økning på 31 % år/år

• Airbnb-oppføringene økte med 15,7 % i 2022

I 2022 økte omsetningen til 8,4 milliarder, en økning på 40 prosent fra år til år. Dette er også et hopp på 75 % sammenlignet med for tre år siden.

Totalt sett var brutto bookingverdi 63,2 milliarder dollar i 2022, opp 35 % sammenlignet med 2021 og 67 % de siste tre årene.

Sterkt 4.kvartal

Omsetningen kom opp i 1,9 milliarder dollar (NOK 20 mrd.) i fjerde kvartal 2022. Airbnb viste sterk vekst i antall bookede netter og opplevelser, som ga nesten 13,5 milliarder (NOK 142 mrd.) i brutto bookinginntekter i fjerde kvartal 2022 alene.

https://casinosenligne.com/

Powered by Labrador CMS