Clarion Hotel - bransjevinner i Sustainable Brand Index 2023

Publisert: 15. mars 2023 kl 09.59
Oppdatert: 15. mars 2023 kl 09.59

Sustainable Brand Index er Europas største uavhengige merkevarestudie med bærekraft i fokus. Gjennom 80.000 intervjuer hvor forbrukerne selv definerer begrepet bærekraft og vurderer bedrifter ut i fra egen definisjon, rangeres mer enn 1500 ulike merkenavn. I årets kåring mener forbrukerne at det er hos Clarion Hotel i Norge de får de mest bærekraftige opplevelsene.

– Gjestene som besøker oss er våre viktigste ambassadører, men også våre viktigste kritikere. I en tid hvor fokus på miljø og bærekraftige løsninger betyr mer enn noen gang, er det ekstra stas for oss at gjestene våre legger merke til jobben vi gjør og gir oss denne anerkjennelsen. Vi skal ta med oss dette videre, og jobbe for at vi opprettholder våre standarder og fortsetter utviklingen mot en mer bærekraftig bransje, sier Harald Bjugstad-Holm, Direktør for Bærekraft i Nordic Choice Hotels.

Nordic Choice Hotels er representert med flere av selskapets merkevarer, og vi finner blant andre Comfort Hotel, Quality Hotel og Clarion Collection Hotel på årets liste. Hotellkonsernet har de siste årene toppet Sustainable Brand Index innen hotellkategorien.

– Clarion Hotel har over lengre tid fokusert mye på hvilket fotavtrykk vi etterlater oss. For oss er det ikke bare viktig å kunne tilby bærekraftige overnattinger, men også konferanser. Ved å gi gjestene våre muligheten til å ta bærekraftige valg, har vi bidratt til å minske fotavtrykket, samtidig som vi har gjort de mer bevisst på valgene de tar. Vi informerer gjestene våre om at vi kontinuerlig jobber med kortreiste og sesongbaserte råvarer, og engasjerer gjester og medarbeiderne våre til å bidra så mye som mulig. Det er derfor ekstra hyggelig at forbrukere i år har kåret Clarion Hotel Norge til den best bærekraftige merkevaren i norsk hotellbransje, sier Jannica Landmark-Rosèn, driftsdirektør for Clarion Hotel i Norge.

Tidligere i år ble det også kjent at Nordic Choice Hotels deltar i EU-prosjektet Chorizo, der selskapet sammen med andre aktører i bransjen skal bidra med innsikt og informasjon om gjestens adferd med mål om å redusere matsvinn på hotellene. Et av flere tiltak Nordic Choice Hotels jobber med for å kunne tilby de mest bærekraftige opplevelsene.

 

Saken fortsetter under annonsen