Hotell

Designbyrået Uniform ble valgt ut til å lage Classic Norway Hotels’ nye profil. Her er deler av teamet fra Uniform, sammen med en av Classic Norway-eierne Erik Berg og administrerende direktør Stephen Meinich-Bache.

Classic Norway Hotels moderniserer profilen

Etter 20 suksessrike år i norsk reiseliv ønsket hotellkjeden Classic Norway Hotels en ny og tidsriktig profil.

Publisert Sist oppdatert

­Nå har samarbeidet mellom hotellkjeden og designbyrået Uniform gitt den norskeide reiselivsbedriften en ny identitet, en moderne ny profil bygget på selskapets verdier – og ikke minst – nye nettsider som vekker begeistring hos ansatte og gjester.

Den nye logoen til Classic Norway Hotels, her på en av kjedens paraplyer.

Da Classic Norway Hotels, med sine 24 unike hotell- og rorbuanlegg rundt om i landet, ønsket å få et mer tidsriktig og helhetlig uttrykk, var det Uniform som vant oppdraget.

Understreker moderne

– Vi har fått et helhetlig og flott design som vi er svært fornøyde med og stolte av. Etter det gode samarbeidet med Uniform, fremstår Classic Norway Hotels slik kjeden vil presenteres: En moderne hotellkjede, som ved siden av å tilby det ypperste av komfort og opplevelser, også viderefører norsk kulturarv i uforglemmelige og naturlige omgivelser, sier Stephen Meinich-Bache, administrerende direktør i Classic Norway Hotels.

– Utgangspunktet var at Classic Norway ville ha en evolusjon mer enn en revolusjon, sier Hege Mykkeltveit, leder for Uniforms designteam.

– Vi skulle utvikle en ny logo, men for å kunne gjøre det på en god måte måtte vi også gå inn i hele Classic Norway Hotels´ sjel og alle elementene som skaper kjedens særpreg. Samtidig var det viktig at hvert enkelt av hotellene og rorbuanleggene i kjeden skulle være synlige i profilen. Et tett samarbeid mellom Uniform og Classic Norway Hotels, både sentralt og med de enkelte hotellene i kjeden, har vært helt avgjørende for å kunne skape det riktige uttrykket. Det som i utgangspunktet skulle være en evolusjon, endte til slutt opp med et helt annet design enn det opprinnelige. Løsningen har også tatt høyde for at hvert enkelt hotell skal ha plass til sin unike profil, som representerer hotellets konsept, sier Mykkeltveit.

Magiske øyeblikk

Classic Norway Hotels legger vekt på at hver enkelt destinasjon skal formidle stedets egenart, historie, natur og kultur, og at medarbeiderne skal skape magiske øyeblikk for gjestene i unike omgivelser i alle kjedens anlegg, fra Grimstad i syd til Lofoten i nord.

– Å fortelle historien om magiske øyeblikk har vært fokus for innholdsstrategien til den nye nettportalen, som er en blitt en mulIsite på hele 24 hotellsider. Fra hovedsiden kan gjesten nå søke etter både opplevelser og destinasjoner på tvers av hotellene, fra hvalsafari i nord til Munch-vandring i syd, forteller, Cathrine Pangopoulos, leder for interaksjonsdesign i Uniform.

Mens mange hotellsider har fokus på booking for gjester som vet hvor de skal sove, så er classicnorway.no en portal som skal inspirere til nye og personlige opplevelser på nye steder. Nettstedet har en luftig oppbygning, med rom for spektakulære fotos og identitetsbærende typografi.

– Hvert hotell er bygd på de samme grunnelementene, men har egen profilbærende typografi og fargepalett, som tar hensyn til universell utforming. Med eget domene og eget innhold, forteller hvert av hotellene nå sin egen unike historie på nett. Målet er at inspirasjonen skal føre til kjøp og booking, og at gjesten skal få en god

Reiseopplevelse, helt fra bestilling til gjennomført besøk, sier Cathrine Pangopoulos.

Den nye portalen er utviklet i samarbeid med frontendutviklere i Kodeks.

Powered by Labrador CMS