Hotell

Hoppsjef Clas Brede Bråthen og direktør for marked, merkevare og kommunikasjon i Scandic Norge, Tine Birkeland Westby.

Scandic Norge inngår samarbeid med hopplandslaget

Scandic Norge har lange tradisjoner med å være en støttespiller for idretten, og gjennom den nye avtalen med de norske hopperne, styrker hotellkjeden engasjementet ytterligere. Den toårige avtalen omfatter både økonomisk støtte og overnattinger i perioden.

Publisert Sist oppdatert

­Hopplandslaget, som nylig feiret hoppukeseieren til Halvor Egner Granerud, har ikke bare markert seg sportslig. De har også gjort et viktig arbeid innenfor likestilling og inkludering.

– Vi i Scandic er opptatt av å fremme en inkluderende idrett som er tuftet på gode verdier, og på hopplandslaget har de skapt en kultur med sterke og tydelige ambassadører for dette. Vi heier på hopperne i deres arbeid for full likestilling i sporten, og gleder oss stort over den sportslige suksessen de opplever både på kvinne- og herresiden, sier direktør for marked, merkevare og kommunikasjon i Scandic Norge, Tine Birkeland Westby.

Hoppernes store sportslige mål er VM i Trondheim i 2025, og med den nye avtalen har landslaget fått solide rammebetingelser for å spisse formen inn mot mesterskapet. Scandic har mer enn 80 hoteller rundt om i landet, og har en sterk tilstedeværelse på steder som er viktig for hoppsatsingen. Bare i Trondheim og omegn har hotellkjeden fem hoteller.

– Scandic har hoteller alle stedene der vi trener og konkurrerer, og var derfor et opplagt førstevalg som samarbeidspartner i hotellbransjen. Dette samarbeidet vil være en stor styrke i forberedelsene til VM, og gjør at vi kan legge langt flere samlingsdøgn til det nye anlegget i Granåsen og Trondheim de neste sesongene, sier sportssjef Clas Brede Bråthen.

Powered by Labrador CMS