Hotell

Nordic Choice Hotels bytter navn til Strawberry. Mandag morgen ble det markert på Jernbanetorget av Petter Stordalen (t.v.) og datteren Emilie Stordalen.

Stordalen bruker nesten én milliard på navnebytte

Hotellkjeden Nordic Choice Hotels blir til Strawberry. Det koster nesten én milliard kroner.

Publisert Sist oppdatert

­Hotellkongen Petter Stordalen feiret navnebytte med å dele ut jordbær på Jernbanetorget i Oslo mandag. Han har bakgrunn som jordbærselger.

E24 skriver at navnebyttet kommer til å koste opp mot én milliard kroner.

– Om du begynner prosjekter som dette og det første du starter med er kalkulatoren, da kommer du aldri til å realisere dette. Om alt handler om å ta resultatmarginen din fra 8 til 12 prosent, så motiveres ingen av det, sier Stordalen.

I tillegg til hotellene skal produkter fra Ving, Hurtigruten og restaurantene i kjeden inngå.

– Pandemien ga oss en mulighet, vi fikk sjansen til å begynne med blanke ark og fargestifter til. Vi skal gi svar på de ønskene gjestene nå har, sier Stordalen.

Powered by Labrador CMS