Hotell

Hotellgjestene klager ofte på støy

Publisert Sist oppdatert
Lydforurensning er den viktigste klageårsaken blant hotellgjester på verdensbasis. Europeiske hoteller har begynt å ta problemet alvorlig, det er allerede 140 europeiske hoteller med merkelappen For å hjelpe hoteller i Europa og USA å bli mer klare over lydforurensning og mulige løsninger, har utviklet et skreddersydd online-kurs. The Quietroom Foundation støtter utbredelsen av stille hotellrom over hele verden og har utviklet Quiet Room®. Men det viser seg at svært mange blant det tekniske personalet på hotellene mangler kunnskap om lyd og støy, om regler og hvordan støy kan forhindres. Mange hoteller forhindrer ikke trafikkstøy, støy fra ventilasjons-/friskluftanlegg, toalettspyling, etc. Langt ifra alle designere vet at det finnes spesielle vegger, vinduer, friskluftanlegg og gulvbelegg som har fantastiske lydisolerende kvaliteter.De mest vanlige klagene på støy i hoteller gjelder:
Quiet Room®.Quietroom FoundationToalettspylingSkritt/lyd fra gjester i rommet overStemmer i korridorenLyder om natten fra sideromStøy fra utsidenStøy fra hotellets bar/restaurantStøy fra ventilasjonsanleggSmelling med dørerBråk fra trillekofferter o.l.Bråk fra heis

For å lese denne saken må du være abonnent

Reiseliv1 & Convenience – nye saker på nett hver dag og 7 papirmagasiner i året. Alle abonnement gir tilgang til alle artikler på både reiseliv1.no og convenience.no samt e-utgaven. For å få papirutgaven, velg nett og papir. Vi har disse tilbudene:

Reiseliv1 & Convenience
Nett og papir
3 mnd

150,- 575,-

KJØP

Reiseliv1 & Convenience
Nett og papir
12 mnd

1875,-

KJØP

Reiseliv1 & Convenience
Nett
1 mnd

1,- 145,-

KJØP

Reiseliv1 & Convenience
Nett
12 mnd

1430,-

KJØP

Powered by Labrador CMS