I første omgang innebærer samarbeidet at Widerøe skal selge gjennomgående billetter med Widerøe og Norwegian på sine nettsider. Selskapene tar sikte på at billettene legges i salg i første halvdel av mars. Etter planen vil billettene også kunne kjøpes på Norwegians nettsider mot slutten av året.
- Avtalen mellom Norwegian og Widerøe bidrar til økt konkurranse på det norske innenriksmarkedet. Det betyr at de reisende får flere valgmuligheter, større fleksibilitet, kortere reisetid og ikke minst tilgang til lavere priser. Nå kan den reisende for eksempel fly med Norwegian til Trondheim og videre ut i kortbanenettet, uten å måtte betale dobbel passasjeravgift, sier kommersiell direktør Thomas Ramdahl i Norwegian.
- Widerøe jobber uavbrutt med å bedre flytilbudet for våre kunder ute i distrikts-Norge. Avtalen med Norwegian gjør at kunden får flere reisealternativ å velge mellom. I sum vil dette gi et bedre tilbud, så dette blir bra for Widerøes kunder, sier Christian Skaug, direktør Network & Pricing i Widerøe.