Diverse

Sterkt 3.kvartal for oslohotellene

Publisert Sist oppdatert
I årets tredje kvartal har hotellene i alle de nordiske hovedstedene hatt positiv utvikling i RevPAR. Sterkest vekst har det vært i hotellmarkedet i Oslo, med en økning i RevPAR på 11,9%, noe som særlig skyldes vekst i gjennomsnittlige daglige rompriser (ADR). Dette kommer frem i kvartalsrapporten fra I tredje kvartal hadde hotellene i København en økning i RevPAR på 1,7%, Stockholm 3,1% og Reykjavik 2,6%, i forhold til 3.kvartal 2016.I 3.kvartal økte belegget i Oslo med 2,8%, til 80,8%. ADR økte 8,8% til NOK 1040, noe som førte til en RevPAR-økning på 11,9% til NOK 841 (2 hoteller har vært stengt for renovering i 2017, Clarion Royal Christiania og Thon Hotel Europa).Av de tre månedene i tredje kvartal ga juli dårligst resultat for Oslohotellene, men det var likevel en sterk vekst i RevPAR på 11,4%, til NOK 612. Veksten kom i første rekke fra en ADR-økning på 7,2%, til NOK 851 og økning i belegget med 3,9% til 71,9%.I august hadde Oslohotellene en økning i ADR på 9,4%, til NOK 1064 og en beleggsøkning på 2,5% til 86,9%. Dette førte til god vekst i RevPAR på 12,1%, til NOK 924.I september økte ADR med 9,7%, til NOK 1183 og belegget økte 2,4% til 83,9%. RevPAR økte med 12,2% til NOK 992.
Nordic Hotel Consulting (MHC).RevPAR (Revenue per Available Room): Losjiomsetning eks. MVA per tilgjengelige rom.ADR (Average Daily Rate): Gjennomsnittlig rompris

For å lese denne saken må du være abonnent

Reiseliv1 & Convenience – nye saker på nett hver dag og 7 papirmagasiner i året. Alle abonnement gir tilgang til alle artikler på både reiseliv1.no og convenience.no samt e-utgaven. For å få papirutgaven, velg nett og papir. Vi har disse tilbudene:

Reiseliv1 & Convenience
Nett og papir
3 mnd

150,- 575,-

KJØP

Reiseliv1 & Convenience
Nett og papir
12 mnd

1875,-

KJØP

Reiseliv1 & Convenience
Nett
1 mnd

1,- 145,-

KJØP

Reiseliv1 & Convenience
Nett
12 mnd

1430,-

KJØP

Powered by Labrador CMS