Tysklands Nasjonale Turistkontor avvikler sine aktiviteter på det norske markedet fra og med 31. desember 2024

Tysklands nasjonale turistkontor legger ned turist markedsføringen i Norge etter 40 år

Budsjettkutt gjør at de må legge ned satsningen

Publisert Sist oppdatert

Tysklands Nasjonale Turistkontor avvikler sine aktiviteter på det norske markedet fra og med 31. desember 2024 på grunn av budsjettkutt. 

Handelskammeret beklager dette, ettersom reiselivssektoren er svært relevant i de tysk-norske forbindelsene og Tyskland er en viktig og populær reisedestinasjon for nordmenn.

Derfor har Norsk-Tysk Handelskammer besluttet og utvide porteføljen fra 1. januar 2025 og vil være tilgjengelige for tyske reiselivsdestinasjoner for rådgivningstjenester i det norske markedet og tilby støtte innen PR-sektoren. 

Jobben mot turoperatører videreføres fra Tysklands Nasjonale Turistkontoret sitt kontor i Danmark. 

Om Tysklands nasjonale turistkontor

Siden 1986 har Norsk-Tysk Handelskammer jobbet for økt handel, næringssamarbeid og erfaringsutveksling mellom Norge og Tyskland. Norske og tyske bedrifter kompletterer hverandre på mange områder. Vår visjon er å være en naturlig partner for eksportorienterte bedrifter og sørge for at kundene og medlemmene våre drar nytte av samarbeidspotensialet landene imellom.

Som eksperter er vi det første kontaktpunktet og rådgiver for aktører innen norsk-tyske næringslivsforbindelser uavhengig av bedriftsstørrelse og bransje. Gjennom vår bilaterale plattform åpner vi dører, bygger broer og bidrar til verdiskapning for våre medlemsbedrifter og kunder.

Som nøytral partner for norske og tyske bedrifter representerer og fremmer vi vårt nettverks interesser og mål i skjæringspunktet mellom næringsliv og politikk. Handelskammeret har over 800 norske og tyske medlemsbedrifter og er en del av et verdensomspennende nettverk av tyske utenlandshandelskamre (AHKs), lokalisert på 140 steder i 92 land.

Powered by Labrador CMS