Annonse
– Pandemien har gitt camping-Norge uventede muligheter. Nå gjelder det å dele og bygge på gode erfaringer, for å videreutvikle næringen i årene som kommer, sier Jan-Henrik Larsen, avdelingsleder for camping i NHO Reiseliv.  Foto: Per Sollerman/NHO Reiseliv

Alt klart for Camping- og Reiselivskonferansen i Alta

Konferansen arrangeres for åttende året på rad, og for første gang i Alta, på Scandic Hotel Alta. Årets tema er hvordan man kan øke verdiskapingen i camping- og reiselivsnæringen i Troms og Finnmark, og hvilken utvikling vi ønsker etter covid-19. En forstudie som er gjennomført, med bistand fra Innovasjon Norge, viser at det er betydelig utviklingspotensial for campingnæringen i Troms og Finnmark.

– Vi ønsker å være med på å løfte campingnæringen i de nordligste fylkene våre, og inviterer campingbedrifter fra hele landet for å komme og dele erfaringer. Næringen er viktig for distriktene, blant annet fordi den har en ringvirkningseffekt på lokalsamfunnet og næringslivet. En krone omsatt i campingnæringen, er 3-5 kroner omsatt i andre næringer, sier Jan-Henrik Larsen, avdelingsleder for camping i NHO Reiseliv. 

– Pandemien har gitt camping-Norge uventede muligheter. Nå gjelder det å dele og bygge på gode erfaringer, for å videreutvikle næringen i årene som kommer. Nordmenn har virkelig fått øynene opp for camping, og de vil stille nye krav til standard, service og sikkerhet i tiden fremover, fortsetter Larsen. 

Konferansen arrangeres av NHO Arktis, Troms- og Finnmark Fylkeskommune, NHO Reiseliv og Norsk Turistutvikling.

 

 

Annonse
Annonse
Annonse