Annonse

Geilo satser stort på fremtidens reiseliv

I flere årtier har høyfjellsdestinasjonen Geilo vært et førstevalg for reisende fra inn- og utland. Nå får Geilo ny visuell identitet og en nettside, som gjør reiselivsproduktene lettere tilgjengelig for gjester og lokalbefolkningen. Dette for å styrke morgendagens reiseliv.

Geilo har alltid hatt et stort utvalg av unike og etterspurte opplevelsesprodukter, nå blir disse samlet og tilgjengelige gjennom den nye digitale bestillingsportalen.

Gjennom å styrke onlinebutikken, vil Geilo bli det foretrukne reisemålet for opplevelsesreiser. Derfor ruller Visit Geilo nå ut en ny visuell drakt for høyfjellsbygda. Dette skjer med blant annet ny nettside og profil, som skal markedsføre Geilo og omegn både i trykte og digitale medier. Den nye visuelle identitet til Geilo bygger på verdiord som bl.a; stolt, positiv, ekte, lidenskapelig og aktiv. En moderne høyfjellsdestinasjon med en stolt og klassisk historie i bunn, lange tradisjoner og en turistarv helt tilbake til 1880-tallet. Den nye visuelle identiteten har som mål å gjenspeile dette med et stilrent, klassisk og tidløst design.

- Det har vært svært viktig å få alle våre næringslivsaktører innen reiseliv over på den «digitale varehylla», der kundene finner det de ønsker og kan handle enkelt og trygt. Dette er spesielt viktig i en tid der reiseliv og næringsliv skal tilpasse seg den nye hverdagen, både med tanke på pandemi og raske endringer. Vi skal også ha en enkel, effektiv og trygg vei helt frem til alle forbrukere og gjester, sier styreleder i Visit Geilo, Roger Espeli.

- Digitalisering skal gjøre ting enklere og mer lønnsomt, men aldri erstatte det aller viktigste på Geilo. Å legge tilrette for gode møter og opplevelser mellom mennesker på fjellfolkets eget hjemsted, skaper et levende samfunn der gjesten er i fokus, sier reiselivssjef Lillvi W. Hole, og fortsetter:

- Dette er en av våre viktigste oppgaver i en ny tid der gjestene som kommer på besøk vil være her over enda flere dager og oppleve alt vi kan tilby. Vi vil gi dem smaken av høyfjellet, både bokstavelig talt og i overført betydning. Vi bruker moderne hjelpemidler når vi smelter sammen tradisjon og innovasjon på den gode måten, og det å få reiselivsproduktene våre ut i den digitale hylla er derfor positivt for alle. Vi er veldig fornøyde med utviklingen vi har hatt det siste året og kan nesten ikke vente på fortsettelsen for Geilo og de besøkende.

Den nye identiteten og digitale satsingen er skreddersydd med tanke på at Geilo er merket som bærekraftig reisemål.

Ny taubane

Utviklingen av nye Geilo skjer ikke bare på digitale flater. En ny taubane er under planlegging og fremtidens reiselivshistorie skapes. Den gamle taubanen, som stod klar i 1954, fraktet over 40 millioner passasjerer fra stasjonen midt i sentrum og opp til Geilohovda, før driften stanset for 10 år siden. Nå planlegges bygging av en ny og moderne taubane, som skal gå fra Geilo stasjon opp til Geilohovda og videre til Havsdalen.

- En taubane i ny drakt og i ny tid. Et tilbud til alle, som gir mulighet for å skape enda flere arbeidsplasser og økt verdiskaping i et bærekraftig Geilo, slik at alle som bor her og som kommer på besøk også i fremtiden, skal oppleve at Geilo er spesialist på høyfjell, avslutter Roger Espeli.

Annonse
Annonse
Annonse