Annonse

Teknologi- og miljøinvesteringer gir millionavtaler for Hertz

Gjensidige, Forsvaret, Berg-Hansen og NRK er blant de som nå skal få mobilitetsløsninger fra Hertz. Teknologien og bærekraftsarbeidet er ofte avgjørende for valget.

– Vi er stolte av både nye og eksisterende kunder og jobber knallhardt for å vise at de har valgt rett mobilitetsaktør. Gode teknologiske løsninger, utleiepunkter over hele landet inkludert alle flyplassene og en offensiv bærekraftstrategi, er blant grunnene til at virksomhetene kommer til oss, sier Trygve Simonsen, adm. direktør for Hertz Norge.

Hertz er den største leiebilaktøren i Norge og posisjonerer seg nå for ytterligere vekst når pandemien nå slipper taket. Målet er å forandre nordmenns forhold til å eie, leie, dele og bruke bil.

– Det vil fortsatt være viktig for noen å eie en bestemt bil. Likevel er vi overbevist om at trenden går motsatt vei. Vi tror de fleste etterhvert vil være mer opptatt av å ha tilgang til en egnet bil akkurat når man trenger det. Da slipper man de kostnadene som det å eie egen bil fører med seg, samtidig som man får dekket sine transport- og mobilitetsbehov. Noen ganger trenger man en bil noen timer, andre ganger noen dager og i perioder kanskje i flere måneder. Hos Hertz får kundene, både virksomheter og enkeltpersoner, dekket alle disse behovene, sier Simonsen.

Annonse
Annonse
Annonse