Trafikktallene for august viser at totalt 208 300 gjester valgte å reise med Flyr denne måneden. Fyllingsgraden var på 71,6 prosent og punktligheten var på 80 prosent. Forretningsreisende får nå et bedre tilbud hos Flyr. Foto: Ole Berg-Rusten / NTB

Flyr hadde 208 300 passasjerer i august

Publisert: 7. september 2022 kl 08.40
Oppdatert: 7. september 2022 kl 08.45

­- Det har vært stor reiselyst også i august, med mange fulle fly spesielt til våre reisemål ved Middelhavet. Mange har også reist med oss til europeiske storbyer og innad i Norge. Vi vil takke alle de 208 300 gjestene som har valgt å reise med oss i august, og ønsker alle velkommen om bord hos oss igjen snart, sier administrerende direktør Tonje Wikstrøm Frislid i Flyr.

- Selv om antall forretningsreiser totalt sett på verdensbasis har gått ned etter pandemien, er vi opptatt av å kunne gi et godt tilbud til bedriftsmarkedet. Gjennom høsten vil det gradvis bli mulig for flere forretningsreisende å bestille Flyr-billett via sitt reisebyrå. I tillegg har vi nettopp lansert Flyr Proff, som er vår nye, enkle og kundevennlige løsning for jobbreisende, fortsetter Frislid.

I august hadde Flyr i gjennomsnitt elleve fly i drift, en fyllingsgrad på 71,6 prosent og en yield på NOK 0,56. Enhetsinntekten (PASK) for august var NOK 0,42 og gjennomsnittlig PASK siste 12 måneder er NOK 0,42.

Flyr gjennomførte 99 prosent av de planlagte flygninger denne måneden. Etter en juli måned preget av mannskapsmangel på en rekke flyplasser i Europa, samt kapasitetsbegrensninger i luftrommet i Europa, ble det bedring i august og totalt var Flyrs punktlighet på 80 prosent, hvorav 97 prosent av flygningene landet mindre enn en time forsinket.

Annonse

Ledige stillinger – reiseliv