Foto

Flere kunder av Norwegian har under innsjekking på norwegian.no blitt nektet å fly dersom de krysser av for at de har gjennomgått Covid sykdom eller hatt symptomer i løpet av de siste 14 dagene. Foto: Håkon Mosvold Larsen / NTB

Norwegian kunder fikk beskjed om at de ikke kunne fly dersom de nylig har vært korona-syk eller har hatt symptomer

Publisert: 5. juli 2022 kl 19.39
Oppdatert: 6. juli 2022 kl 10.11

­Reiseliv1 kontaktet Norwegian for å høre om dette stemmer, og hvorfor det i så fall er tilfelle.
Norwegian stilte seg først spørrende til henvendelsen og svarte at de tidligere har spurt om man har de relevante sertifikatene/koronapass som da krevdes for å reise til ulike destinasjoner, men at dette er en funksjonalitet som ble «slått av» i april.

Etter en gjennomgang hos Norwegian fikk vi likevel raskt svar at det hadde skjedd en glipp. 
– Dette er et skjema som skulle vært «slått av» og som dessverre ikke har blitt det. Vi vil rette opp dette nå, uttaler kommunikasjonsavdelingen til Reiseliv1.
 

Saken fortsetter under annonsen