Reiseliv

F.v.: Fredrik Finnes, Vibeke Montero og Bjørn Moholdt.

Vil bidra til å kick-starte reiselivsnæringen

Publisert Sist oppdatert

Vibeke Montero, Bjørn Moholdt og Frederik Finnes mikser flere års journalist- og byråerfaring når de går sammen om TravelStories AS – et innholds- og kommunikasjonsbyrå som skal hjelpe reisebransjen ut av covid-dvalen.

– Utgangspunktet for etableringen er at vi deler den samme tanken, nemlig at det nå er behov for et rendyrket kommunikasjons- og innholdsbyrå som kun har fokus på reiselivsnæringen i Norge, forteller partner og seniorrådgiver, Bjørn Moholdt.

Den tidligere redaktøren i magasinet Reiser & Ferie og bransjemagasinet Travel News, har i over 20 år dekket alle verdenshjørner både som frilansjournalist, fotograf og redaktør. På slutten av fjoråret tok han initiativet og inviterte reisejournalist Vibeke Montero og senior PR- og kommunikasjonsrådgiver Frederik Finnes til en prat om mulighetene for et nytt innholdsbyrå.

Vibeke Montero er utdannet fotograf og har de siste 20 årene reist verden rundt på oppdrag for blant andre VG, Aftenposten, Tara, Kamille og Hjemmet. I mange år har hun også spredd reiselyst på God Morgen Norge og gjennom sitt online-reisemagasin "Borte Best".

Montero mener timingen for oppstart av det nye byrået er god, selv om det fortsatt er «stille før stormen» i store deler av reiselivsbransjen.

– For aktørene handler det nå om å få kick-startet reiselivet, og sikret seg gjester og kunder. Målrettet markedsføring i form av godt innhold er en sentral del av denne jobben. Vi er genuint opptatt av denne bransjen og vi ønsker å hjelpe aktørene opp på beina igjen, sier Vibeke.

Frederik Finnes har lang erfaring fra reiselivsnæringen, både som journalist og kommunikasjonsrådgiver. I 2011 var han med å starte kommunikasjonsbyrået Ribalta PR. Mellom 2016 og 2019 ledet han det skandinavisk-tyske byrået Ehrenberg Sørensen Kommunikasjon i Norge, hvor han jobbet med flere store reiseaktører.

Som daglig leder i TravelStories AS ser Frederik frem til et nytt kapittel.

– Vibeke, Bjørn og jeg er en trio som utfyller hverandre godt. TravelStories skal være et contentbyrå, men med en tydelig journalistisk tilnærming til alt vi gjør. Det mener vi er det beste utgangspunktet for å kunne assistere bransjeaktører ut av covid-dvalen, avslutter Frederik Finnes.

Powered by Labrador CMS