Reiseliv

Color Line kunne juble for pris under Kundeservicedagene.

Color Line best på kundeservice i reiselivsbransjen

Under festmiddagen på Kundeservicedagene 10. mai i Oslo, ble det endelig klart hvem som vant priser for årets beste kundeservice. Kåringen er i regi av KSIndeks (Norsk kundeserviceindeks).

Publisert Sist oppdatert

Bjarte Lyssand er partner i CustomerTrends, selskapet som står bak KSIndeks-målingen og utdelingen av priser for beste kundeservice i Norge.

– Her er det ingen jury, men kåringen baserer seg på kundenes egne tilbakemeldinger på den kundeservicen de opplever hos ulike kundesentre i Norge, forteller Bjarte Lyssand.

Det var knyttet stor spenning til hvem som skulle stikke av med seieren i de ulike kategoriene til KSIndeks-prisene i år, skriver selskapet i pressemeldingen.

Totalt ble det delt ut priser for beste kundeservice innen «bank», «forsikring», «mobil», «bredbånd», «strøm», «TV», «reise», «offentlig», «åpen klasse» og «best på kundeservice» med tre ulike prisutdelere: Silje Abrahamsen fra Leaddesk, Mona Lavik fra Bemanningsbyraaet, Josef Nalbant fra Salesforce og Stein Arne Lie fra Teleperformance.

Den høythengende prisen «best på kundeservice» var et av kveldens høydepunkt. Dette er den virksomheten som totalt sett har vært best blant kundene i undersøkelsene til KSIndeks. Toyota ble vinneren av denne prisen

Overlegen seier til Color Line i reiselivsbransjen

Color Line vant i kategorien «reise». Foto Preben Torgalsbøen - Tekna

Etter nedstengninger, restriksjoner, streiker og begrensede muligheter for å reise de siste årene, har det vært tøft for reiselivsbransjen å holde hjulene i gang

I denne klassen var Color Line et hestehode foran resten. Kundene fremhever vinnerens evne til å informere godt og at medarbeiderne er særlig flinke til å forstå saken fra kundens ståsted. Dette kombinert med de beste nettsidene gjør virkelig susen.

Dette er KSIndeks:

Norsk Kundeserviceindeks (KSIndeks) er Norges største syndikerte kundeservice-undersøkelse.

Det stilles spørsmål til cirka 40 000 personer i året om de har vært i kontakt med kundeservice siste 14 dager.

Cirka halvparten av kundene oppgir at de har vært i kontakt med et kundesenter de siste 14 dagene. Det er disse kundene som da i neste omgang er utgangspunktet for svarene i KSIndeks.

KSIndeks måler eksisterende kunders opplevelse av den servicen som er blitt gitt av bedriftens kundesenter/ kundeservice/kontaktsenter. Det er altså bedriftens egne kunder som gir tilbakemeldinger på hvordan de opplever kundeservice. Tilbakemeldingene har derfor stor verdi for bedriftene.

KSIndeks-målingen startet i 2010. Kantar har vært ansvarlig for KSIndeks frem til 2021. CustomerTrends overtok ansvaret i 2022, mens Kantar fremdeles gjør datainnsamlingen.

Powered by Labrador CMS