Reiseliv
Color Line best på kundeservice i reiselivsbransjen
Under festmiddagen på Kundeservicedagene 10. mai i Oslo, ble det endelig klart hvem som vant priser for årets beste kundeservice. Kåringen er i regi av KSIndeks (Norsk kundeserviceindeks).
Bjarte Lyssand er partner i CustomerTrends, selskapet som står bak KSIndeks-målingen og utdelingen av priser for beste kundeservice i Norge.
– Her er det ingen jury, men kåringen baserer seg på kundenes egne tilbakemeldinger på den kundeservicen de opplever hos ulike kundesentre i Norge, forteller Bjarte Lyssand.
Det var knyttet stor spenning til hvem som skulle stikke av med seieren i de ulike kategoriene til KSIndeks-prisene i år, skriver selskapet i pressemeldingen.
Totalt ble det delt ut priser for beste kundeservice innen «bank», «forsikring», «mobil», «bredbånd», «strøm», «TV», «reise», «offentlig», «åpen klasse» og «best på kundeservice» med tre ulike prisutdelere: Silje Abrahamsen fra Leaddesk, Mona Lavik fra Bemanningsbyraaet, Josef Nalbant fra Salesforce og Stein Arne Lie fra Teleperformance.
Den høythengende prisen «best på kundeservice» var et av kveldens høydepunkt. Dette er den virksomheten som totalt sett har vært best blant kundene i undersøkelsene til KSIndeks. Toyota ble vinneren av denne prisen
Overlegen seier til Color Line i reiselivsbransjen
Etter nedstengninger, restriksjoner, streiker og begrensede muligheter for å reise de siste årene, har det vært tøft for reiselivsbransjen å holde hjulene i gang
I denne klassen var Color Line et hestehode foran resten. Kundene fremhever vinnerens evne til å informere godt og at medarbeiderne er særlig flinke til å forstå saken fra kundens ståsted. Dette kombinert med de beste nettsidene gjør virkelig susen.