Reiseliv

Widerøe var 90 år 19.februar.

Halverte makspriser gir 40% flere bookinger for Widerøe

Widerøe legger nå bak seg den tøffeste vinteren i selskapets historie, med mange kanselleringer og forsinkelser. Selskapets regularitet og punktlighetstall preges av dette.

Publisert Sist oppdatert

­I februar økte antall tilbudte seter, samtidig som kabinfaktor og yield økte. Antall passasjerer er opp med åtte prosent og kabinfaktoren økte med to prosentpoeng.

Widerøe ser effekten av halverte maksimalpriser på anbudsruter etter 1.april og har allerede 40 % flere bookinger etter 1. april enn de hadde på samme tidspunkt i 2023.

– Vi er så langt godt fornøyde med 2024, sier administrerende direktør i Widerøe Stein Nilsen. – Vi klarer å øke kabinfaktor, samtidig som vi øker antall tilbudte seter i markedet. Det er en viktig forutsetning for lønnsomhet fremover. En økning i bookinger på anbudsnettet med 40% er sterkt. Det er åpenbart at halvering av maksimalprisen har hatt effekt. Vi opplever et sterkt marked på samtlige ruter, spesielt i store utfartsperioder som påskeferie, mai-dagene og sommerferien, avslutter han.

Powered by Labrador CMS