Mange utenlandske turister vil oppleve nordlyset

Foto

Istock/Sjo

Stor interesse i utlandet for Visit Norways vinterkampanje for Nord-Norge

Publisert: 7. februar 2024 kl 09.46
Oppdatert: 7. februar 2024 kl 10.13

­Høsten 2023 lanserte Visit Norway en kampanje for å inspirere relevante målgrupper i utvalgte europeiske markeder til å velge Nord-Norge som en destinasjon for vinteraktiviteter i 2024. Filmene viser mange av aktivitetene man kan oppleve i Nord-Norge på vinterstid: Havfiske, surfing, kajakk, toppturer, ørnesafari og ikke minst nordlyset.

Nordlyset

Limitless Skies ble lansert for første gang i 2021 og tar utgangspunkt i problemene som lysforurensing skaper for folk i Europa. Beboere i London, Amsterdam og Berlin blir vist bilder av nattehimmelen slik den egentlig ser ut over byen der de bor, men som de ikke får sett på grunn av lysforurensing. De får også se bilder av nordlyset og den fantastiske nattehimmelen i Nord-Norge.

Stor suksess med kampanjen

Målet med Winter Activities-kampanjen var å fortsette arbeidet med å etablere Nord-Norge som en fantastisk vinterdestinasjon hvor man kan se nordlyset og oppleve et spekter av andre spennende aktiviteter. Slik ville man inspirere målgruppen til å besøke landsdelen i 2024 og oppfordre dem til å laste ned og bruke Norway Lights-appen til Visit Norway.

Kampanjen hadde solide resultater i alle markedene, med visningsrater bedre enn benchmark hele veien og 118 000 klikk inn til landingssidene på visitnorway.com.

Organisk var det ett innlegg på Instagram som skilte seg ut med 38 000 likes. «The Greatest Light Show on Earth» som nå er nå et av Visit Norways mest populære innlegg for fjoråret

Saken fortsetter under annonsen

Visninger og likes

22,5 millioner visninger

2,5 millioner TrueViews/ThruPlays

6,0 millioner summert rekkevidde

185 000 Klikk, likes, kommentarer og delinger