Restaurant

Torill Engelberg, direktør Umami Arena, gleder seg til å utvikle Umami Arena videre sammen med bransjen og utstillerkomiteen frem mot 2025.

Solid utstillerkomité klar for Umami Arena 2025

Til Umami Arena i 2023 kom det over 25. 000 besøkende, og med over 400 utstillere fra 16 land, har messen befestet seg som en av de viktigste arenaene for fagfolk i mat- og drikkevareindustrien.

Publisert Sist oppdatert

­En utstillerkomite ble etablert for første gang inn mot Umami Arena i 2023, og dette arbeidet ga svært gode resultater. Derfor videreføres suksessen inn mot 2025.

– Vårt mål er å utvikle Umami Arena på bransjens premisser. Her skal fagfolk møtes og begeistres, verdier skapes og nye kontakter knyttes. Det sikrer vi når utstillerne selv er våre rådgivere, og komiteen representerer mye erfaring og kunnskap som vil bidra til utvikling av arenaen frem mot 2025, sier Torill Engelberg, direktør for Umami Arena.

Slår et slag for det norske

Marit Wanvik Halvorsen i Tine ble med i komiteen på tampen av 2023. Nå gleder hun seg til å treffe bransjekolleger og fortsette det gode arbeidet med å utvikle Umami Arena videre.

– Jeg håper vi kan komme med gode ideer og innspill for å øke opplevelsen og relevansen både for utstillerne og de besøkende, sier Marit Wanvik Halvorsen, kommersiell sjef i Tine – Out of Home/serveringsmarkedet. Hun ønsker at Tine skal bidra til å løfte Umami Arena gjennom å se det store «bildet».

– Vi representerer bonden og våre eiere. Jeg håper derfor at vi også kan være med på å slå et slag for den norske matproduksjonen som er fundamentet for vårt rike kulturlandskap i Norge, sier hun.

Sett fokus på ditt mål med deltakelsen

Halvorsens råd til de som vurderer å bestille en utstillerplass, er å være klar på at man deltar med et formål.

– Vær tydelig på hva bedriften ønsker å fremme og hva man ønsker å snakke om. Men også på hva man ønsker at de besøkende skal sitte igjen med. Det koster litt å være utstiller, og da må man ha en god tanke om hva man ønsker å få ut av deltakelsen.

Hun poengterer at Umami Arena er en stor fagmesse for mat- og drikkevarebransjen. Det kan gi store fordeler.

– Det finnes mange arenaer der vi treffer forbrukerne. Det spesielle med Umami Arena, er at det er sjeldent man treffer så mange beslutningstakere, profesjonelle innkjøpere og ikke minst offentlig sektor på ett og samme sted.

Deltakerne i utstillerkomiteen for 2025 er:

• Marit Wanvik Halvorsen, kommersiell sjef i Tine - Out of Home

• Nina Borgen, markedssjef kommunikasjon og marketing i Asko Norge Servering

• Petter Bjørgan, fagsjef Lokalmat i Stiftelsen Norsk Mat

• Tone Lystad, salgs- og markedssjef i Vectura

• Lasse André Lööv-Olsen, salgs- og markedssjef i Primulator

• Jan Amundrud, key account manager i Myhrvold-Gruppen

• Karen Fischer, salgssjef i Bama Gruppen AS

• Javvad Latif, salgs- og markedssjef i NHO Reiseliv

• Elin Johnsen, markedssjef i Lerøy Sjømatgruppen

• Morten Mathiesen, daglig leder i ACT Logimark

Powered by Labrador CMS