Sumo Restauranter har valgt Frend Digital og designbyrået Bielke&Yang som sine partnere for å heve sin digitale kundeopplevelse til nye høyder.

Sumo Restauranter vil heve den digitale kundeopplevelsen

Det investeres enorme ressurser i fysiske fasiliteter i restaurantbransjen, men digitale løsninger blir ofte neglisjert.

Publisert

Sumo Restauranter har valgt Frend Digital og designbyrået Bielke&Yang som sine partnere for å heve sin digitale kundeopplevelse til nye høyder. Samarbeidet vil fokusere på å omforme Sumos digitale kundereise med nytt design og teknologi, for å speile den unike opplevelsen som Sumo er kjent for i sine fysiske restauranter.

 Sumo har hatt en rask vekst og åpnet mange nye restauranter over hele landet. Med en stadig voksende kundebase, forteller David, Head of Marketing i Sumo, hvorfor de prioriterer å styrke den digitale kundeopplevelsen:

- Vi har alltid fulgt mantraet “innovate or die” i alt vi gjør. Vi har jobbet hardt for å gi gjestene våre en fantastisk opplevelse i restaurantene, og brukt mye tid på våre menyer, fysiske rom, kollegaer og leverandører, for å sikre at våre gjester forlater oss med en følelse av noe unikt. Men den digitale plattformen vår har nådd et punkt hvor en omfattende oppgradering er nødvendig. Målet er at vår digitale tilstedeværelse skal gjenspeile den kvaliteten og atmosfæren våre gjester opplever i våre restauranter, og vi er svært fornøyde med å gå videre med Frend og B&Y på dette prosjektet.

 Restaurantbransjen henger etter

- Det investeres enorme ressurser i fysiske fasiliteter i restaurantbransjen, men digitale løsninger blir ofte neglisjert. Sumo skiller seg ut ved å skape en digital opplevelse som står i stil med den fysiske. Bransjen som helhet henger langt etter på dette området og i en konkurransedrevet bransje, er det avgjørende å utnytte digitale kanaler for å differensiere seg, sier Dennis Nilsson, Head of eCommerce i Frend.

Han understreker også betydningen av det nære samarbeidet med Bielke&Yang:

 - Det er skikkelig gøy å se en aktør som Sumo gå all-in for å løfte sin digitale tilstedeværelse. Sumo-opplevelsen starter allerede på nettsiden, og der skal vi legge til rette for en enkel booking og gi gjesten svar på alt en måtte lure på, og samtidig bygge forventninger til opplevelsen i restauranten. Sumo-gjengen har tonnevis med erfaring som vi har tatt med oss inn i prosessen, som et viktig utgangspunkt for valg av løsninger. Med kombinasjonen av levende design, godt innhold og topp moderne teknologi skaper vi en sømløs opplevelse for gjestene, sier Morten Håvik, designer i Bielke&Yang.

 I 2019 hjalp Frend Sumo med å identifisere forbedringspotensial i deres teknologiske systemer. I tillegg til å utvikle en ny nettside, forenkler de nå bookingprosessen ved å bruke no-code app-utvikling, noe som eliminerer kaoset med manuelle excel-ark og e-poster, og gjør kommunikasjonen med kundene mer effektiv.

 

 

 

 

Powered by Labrador CMS